MENU CLOSE
  • About
  • Design research
    • Media & beeldvorming
    • Waarneming & interpretatie
    • Bewustzijn & vertraging
    • Empathie & verbinding
    • Archief
  • Contact

Britt Hoogenboom

Britt Hoogenboom
  • About
  • Design research
    • Media & beeldvorming
    • Waarneming & interpretatie
    • Bewustzijn & vertraging
    • Empathie & verbinding
    • Archief
  • Contact

Bewust of onbewust genomen beslissingen van de zenders van beelden

Elk medium heeft zijn specifieke expressieve en mimetische mogelijkheden en beperkingen die ten dele verantwoordelijk zijn voor de typische verschijningsvormen van die 'versies', maar daarnaast gaat het ook om bewust of onbewust genomen beslissingen van de zenders (producenten, opdrachtgevers) die ervoor zorgen dat een bepaald (al dan niet eenzijdig of vertekend) beeld van de 'werkelijkheid' wordt aangeboden.

Pauwels, L., Marie Peters, J. (2005). Denken over Beelden. Leuven: Uitgeverij Acco.

VORIGE Mapping Trails 2.0
VOLGENDE Atlas of Emotions

Laat een bericht achter Cancel Reply

You must be logged in to post a comment.

  • Waarneming & interpretatie


    Hoe kijken we naar wat we zien? Welke betekenis krijgen beelden door de ogen van verschillende mensen? Hoe kan ik onze persoonlijke manier van kijken vastleggen en onderzoeken?

    Binnen dit thema onderzoek ik de persoonlijke kijkprocessen die we ondergaan wanneer we naar beelden kijken en hoe en wanneer de betekenis daarvan verandert. Met behulp van design research methoden en grafisch ontwerp probeer ik die kijkprocessen vast te leggen en te verzamelen. Om zo met die bevindingen nieuwe iteraties te ontwerpen die inspelen op Bewustzijn & vertraging (methode) en Empathie & verbinding (doel).

  • Thema’s

    • Media & beeldvorming
    • Waarneming & interpretatie
    • Bewustzijn & vertraging
    • Empathie & verbinding
Britt Hoogenboom